Mówi się, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. W e-commerce trzeba działać dużo, żeby czerpać z tego przedsięwzięcia zyski. Jednak ta mnogość prac obarczona jest spory ryzykiem pomyłki. Dlatego tym razem chcielibyśmy pomówić z Wami właśnie o tym, jakie błędy są najczęściej popełniają właściciele biznesów z sektora e-commerce.
Bez marketingu ani rusz
Internet to gąszcz wielu różnych ścieżek. To, żeby użytkownicy przebyli drogę prowadzącą do naszego sklepu wymaga nieco zaangażowania. Dlatego jednym z najczęściej popełnianych błędów wśród osób prowadzących biznes online jest oszczędzanie na marketingu. Reklama w Internecie jest niezbędnym elementem działań generujących ruch w obrębie witryny. Bez osób odwiedzających nie ma konwersji. Działania reklamowe są, więc jednym z podstawowych filarów sukcesu w sprzedaż online, a rezygnacja z nich jest istotnym błędem. Na jakie działania reklamowe postawić? Przede wszystkim warto pamiętać o reklamach Google Ads, co pozwala w szybki sposób osiągnąć efekty. Warto wesprzeć się też działaniami w social mediach. Nie można pomijać też długofalowych planów uwzględniających działania z zakresu pozycjonowania i content marketingu.
Strona internetowa – tutaj się wszystko zaczyna
Kolejnym błędem powielanym przez właścicieli sklepów online są zaniedbania w zakresie strony www. Brak intuicyjnej ścieżki zakupowej, braki w opisach produktów, czy nieczytelny layout mogą w znaczny sposób wpłynąć na wyniki naszego biznesu e-commerce. Nie można również zapomnieć o ty, by strona miała odpowiednią szybkość ładowania ( najlepiej około 3 sekund) i była bezawaryjna. To ważny aspekt prowadzenia sklepu online, bowiem to właśnie w obrębie strony zaczyna się i kończy proces zakupowy. Dlatego niezawodna, intuicyjna i estetyczna strona to fundament sukcesu w świecie sprzedaży online.
Cena, która sprzedaje
Polityka cenowa to niezwykle ważny aspekt działań online. Dlatego nie powinniśmy stawiać tutaj na przypadkowość. Wiele firm e-commerce zaniedbuje kwestie systematyzowania polityki cenowej i w skupia się wyłącznie na wojnie cenowej z konkurencją. Bezmyślne papugowanie działań innych oraz walka opierająca się wyłącznie na konkurowaniu ceną to krótkofalowe metody, które nie zapewnią nam sukcesu w świecie online. Dlatego warto opracować własną ścieżkę w zakresie polityki cenowej, która zapewni nam utrzymanie stabilnej sprzedaży, a jednocześnie wyróżni na tle konkurencyjnych sklepów.