Nowoczesny marketing ze smakiem

Nie da się ukryć, że w ciągu ostatnich lat oblicze marketingu się zmieniło. Upowszechnienie się Internetu, portale społecznościowe a w końcu smartfony w kieszeni każdego człowieka – marketing musiał zmienić swoje oblicze. Nowoczesny marketing bazuje w dużej mierze właśnie na sieci, pojawiają się alternatywne sposoby komunikacji i nowoczesne podejście do klientów.

Marketing w sieci

Nowoczesny marketing odchodzi od reklam telewizyjnych i prasowych głównie na rzecz promocji w sieci. To dobre rozwiązanie – Internet pozwala na reklamę nawet małym firmom, które nie mają ogromnych środków na promocję. I każda marka ma podobne szanse na wybicie się.

Nowoczesny marketing w sieci bazuje na takich elementach jak reklamy AdWords Google, konta na Facebooku i innych portalach społecznościowych, ale nie tylko. Ważne są także reklamy w aplikacjach lub na Youtube i oczywiście promocja marki własnej, na przykład poprzez blogi firmowe. Ważną częścią marketingu są także produkty cyfrowe, takie jak e-booki, whitepaper, podcasty czy coś podobnego. Nowoczesny marketing wykorzystuje także tak zwane advergaming, czyli reklamy umieszczane w krótkich grach online.

Marketing = walka o pozycję w sieci

Nowoczesny marketing wielu osobom wydaje się równoznaczny z walką o wysoką pozycje w wynikach wyszukiwania. I w dużej mierze jest to prawda, tak naprawdę miejsce w wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie dla powodzenia biznesu. Działania marketingowe w dużym stopniu więc opierają się na SEO.

Jednakże nie do końca. Nowoczesny marketing musi stawiać na wartościowe treści. Okazuje się bowiem, że wcześniejsze sposoby pozycjonowania, które bazowały na opisach do katalogów, umieszczaniu tekstów preclowych ze słowami kluczowymi i tworzeniem treści SEO niskiej jakości, nie działają tak dobrze jak wcześniej. Większe znaczenie mają wartościowe treści, więc nowoczesny marketing internetowy powinien skupiać się właśnie na merytorycznych i cennych dla czytelnika wpisach blogowych i treściach na strony.

Marketing internetowy ze smakiem

Marketing internetowy daje bardzo wiele możliwości działania. Sposobów na nawiązanie komunikacji z klientem jest mnóstwo, jednak należy zachować w tym umiar. Odbiorcy codziennie są bombardowani informacjami od różnych marek, zatem co za dużo, to niezdrowo. Reklamy będą o wiele mniej nachalne, jeśli nie będzie ich za wiele. To samo dotyczy newsletterów czy wiadomości do klientów. Warto wziąć to pod uwagę.

Należy pamiętać także o tym, że świadomość odbiorców i ich oczekiwania rosną. Dlatego marketing powinien bazować na wysokiej jakości treściach. Jeśli będą kreatywne i dobrze wykonane, przyciągną odbiorców. Należy postawić także na przydatność dla czytelników. To jeden z najważniejszych czynników, które bierze się pod uwagę w nowoczesnym marketingu internetowym.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *