Czym jest copywriting? Wartościowe treści są bardzo ważnym elementem prowadzenia swoich działań w sieci. Jednak napisanie tekstu, który będzie angażował i jednocześnie interesował odbiorcę to zadanie bardzo trudne wymagające odpowiednich umiejętności i poświęcenia dużej ilości czasu. Nie wszystkie przedsiębiorstwa są w stanie samodzielnie zająć się takim działaniem, dlatego też często zlecają stworzenie wartościowego contentu specjalistom. Copywriting jest zawodem, który polega właśnie na pisaniu wartościowych i angażujących treści, które będą odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, a to oznacza, że będą one poprawiały jakość danej witryny i wpływały na jej widoczność w sieci. Na czym dokładnie polega copywriting i dlaczego warto zlecić go specjalistom?
Na czym polega copywriting?
Copywriting jest to takie działanie, które polega na pisaniu tekstów oryginalnych, ciekawych i merytorycznych, w celu zwrócenia uwagi odbiorcy, a następnie zainteresowania go i zaciekawienie określonym tematem. Tworzone treści najczęściej mają charakter reklamowy. Treści powstają więc w celu promocji danego produktu bądź usługi. Warto podkreślić, że copywriterzy, czyli osoby zajmujące się copywritingiem często mierzą się z tematami, które nie są im znane, co sprawia, że muszą oni uzyskać odpowiednią wiedzę na dany temat, aby następnie móc napisać artykuł, wymaga to więc poświęcenia dużej ilości czasu i dużego zaangażowania.
Bardzo ważne jest także, aby copywriter doskonale znał produkt, o którym zamierza pisać oraz odbiorców, do których kieruje swój przekaz. Copywriting jest dobrym sposobem na połączenie pracy ze studiami, dlatego też wielu studentów właśnie w taki sposób dorabia sobie, jednak zawód ten nie jest dla każdego, ponieważ osoba, która nie posiada lekkiego pióra, może bardzo szybko stracić zainteresowanie i po prostu wypalić się. W ramach copywritingu wchodzą takie działania jak pisanie artykułów blogowych, eksperckich, haseł reklamowych, opisów produktów, treści do newsletterów, tekstów zapleczowych i tak dalej. Zawód ten wymaga więc bardzo dużej kreatywności i zaangażowania.
Co zrobić, aby zostać copywriterem?
Aby zostać copywriterem trzeba posiadać pewną wiedzę z zakresu copywritingu chodzi tutaj głównie o takie pojęcia jak tagline, slogan, CTA, a także przyda się znajomość psychologii sprzedaży, socjologii i trendów w marketingu. Nie jest konieczne posiadanie studiów z dziennikarstwa lub marketingu internetowego, ale konieczna jest umiejętność dobrego pisania oraz znajomość specyfiki pracy. Copywriter może pracować zarówno jako freelancer, ale także być zatrudniony w agencji. Dużą zaletą tego zawodu, jest możliwość dopasowania, pracy do swoich obowiązków domowych, ponieważ zwykle nie ma tutaj narzuconych godzin pracy, dlatego też każda osoba może odpowiednio dostosować ich do swojego stylu życia.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy doświadczonego copy w tworzeniu treści?
Współpraca z doświadczonym copywriterem może mieć bardzo wiele korzyści przede wszystkim dlatego, że osoba taka doskonale zna się na napisaniu tekstu i wie w jaki sposób napisać artykuł, aby zainteresować i zaangażować odbiorcę, co więcej patrzy ona na produkt w taki sposób w jaki byłby w stanie to zrobić klient. Mogłoby dojść do sytuacji, że właściciele biznesu bądź pracownicy napisaliby tekst niezrozumiały dla odbiorcy. A wynikałoby to głównie z faktu, że pisaliby oni językiem branżowym, który nie jest znany dla zwykłego odbiorcy.
Copywriter natomiast napiszę tekst językiem, który nie będzie skomplikowany dla odbiorcy i zaprezentuję w artykule wszystkie najważniejsze informacje na temat produktu. Zwykle teksty też będą odpowiednio zoptymalizowane pod względem wyszukiwarek internetowych co spowoduje, że dana witryna będzie lepiej widoczna dla potencjalnych klientów.
Jakie korzyści można czerpać z copywritingu?
Copywriting to bardzo dobre rozwiązanie, dla biznesów które, chcą zwiększyć ruch na swojej stronie i tym samym zbudować popularność. Odpowiednie treści mogą wpływać na zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce i tym samym przełożyć się na zwiększenie konwersji, użytkownicy dużo chętniej będą wchodzili w interakcje, jeżeli zostaną oni zachęceni do tego przekonywującą treścią. Copywriting daje również możliwość poprawy wizerunku, a nawet kreowanie go na wizerunek eksperta. Merytoryczne treści będą budziły zaufanie i uznanie potencjalnych klientów.