Branża prawnicza oficjalnie nie może się promować w taki sam sposób, jak czynią to firmy w innych sektorach gospodarki. Czy to oznacza, że marka osobista w branży prawniczej nie istnieje? Absolutnie nie. Warto jedynie mieć świadomość, w jaki sposób można kreować swoją osobę i budować pozycję na rynku, by być pozytywnie postrzeganym przez swoje środowisko i potencjalnych klientów.
Działania SEO w sieci – jakie są wskazane dla prawnika?
Jeśli chcemy skorzystać z usług prawnika, a nie znamy żadnej zaufanej osoby, czy kancelarii, to pierwsza rzecz, jaką zwykle robimy, dotyczy wpisania określonej frazy w wyszukiwarce. Prawnicy więc inwestują swoje środki w to, by zaistnieć w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. Gdy jej użytkownik wpisze określoną frazę związaną z jego działalnością, czy z zakresem świadczonych przez niego usług. Pozycjonowanie SEO staje się powszechną praktyką w każdej już branży.
Prawnik musi jednak pamiętać, że SEO marketing polega na tym, że po znalezieniu oferty w wyszukiwarce i naciśnięciu w link, potencjalny klient przechodzi na stronę firmową prawnika lub kancelarii. Jeżeli strona nie będzie wzbudzać w nim określonych emocji albo nie znajdzie na niej informacji, których poszukiwał. Wtedy szybko zapomni o tym, jak się nazywał ten prawnik i wybierze inny odnośnik z dostępnych wykazów w Google.
Content marketing na stronie i blogu firmowym prawnika
Ważne jest więc to, by traktować swoją stronę z ofertą usług prawnych jako podstawową formę promocji swojej działalności. Prawnicy nie szczędzą środków na to, by jak najatrakcyjniej zaprezentować swoje umiejętności, wiedzę, czy rekomendacje. By przekaz, jaki płynie z takiej oferty, trafiał do ludzi w różnym wieku. Na ich korzyść działa więc bardzo mocno dobrze zaplanowany content marketing na stronie firmowej.
Strona firmowa powinna być informacyjna, przedstawiać różne, życiowe sytuacje, z jakimi prawnik, czy cała kancelaria umieli sobie doskonale poradzić. Takie wpisy doskonale sprawdzają się, gdy uwzględnia się je na blogu firmowym, będącym jedną z dostępnych zakładek w głównym menu oficjalnej strony prawniczej.
Artykuły sponsorowane na branżowych serwisach – prawnik w roli eksperta w swoim fachu
Prawnik, który pragnie cieszyć się zaufaniem, nie może być osobą, którą nie kojarzy się w żaden sposób z wykonywanym zawodem. Prawnicy więc regularnie zamieszczają gościnne wpisy, na przykład w formie artykułów sponsorowanych na stronach i serwisach. W ten sposób mogą przedstawić się jako eksperci w określonej dziedzinie. Dodatkowo zamieszczają odnośnik do swojej strony firmowej i w ten sposób nakierowują poszukujących konkretnych usług prawnych na swoje dane kontaktowe.
Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma – widoczność prawnika na rynku lokalnym
Prawnik, jeśli świadczy swoje usługi jako jednostka, ogranicza zwykle swoje usługi do miasta lub regionu. Opłaca się więc utworzyć wizytówkę za pomocą Google Moja Firma i w ten sposób dać o sobie znać potencjalnym klientom, że w tym i tym miejscu w danym mieście można skorzystać z fachowych usług prawniczych w określonych godzinach i zakresie. Wizytówka, choć ma charakter czysto informacyjny, może być również powiązana z promocją w postaci pozycjonowania SEO.