Koszt marketingu szeptanego

Czym jest marketing szeptany? Jaki jest koszt marketingu szeptanego? Te i inne pytania wciąż się pojawiają mimo tego, że marketing szeptany to już bardzo popularna forma promocji. Polega on na docieraniu do klienta z informacją o marce, w sposób dyskretny i bez nachalnej reklamy. Oczywiście wszystko musi zostać wykonywane w sposób rzetelny i etyczny. Każda firma chce by o niej mówiono, ponieważ to oznacza, że klienci są zainteresowani jej ofertą. Jak więc prowadzić działania i jaki jest koszt marketingu szeptanego?

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to takie działania, które polegają na wywoływaniu dyskusji wokół marki wśród społeczności. Wszystkie działania muszą się jednak dziać w sposób dyskretny i subtelny by klienci nie byli pod żadnym pozorem atakowani nachalną reklamą. Buzz marketing (inna nazwa na marketing szeptany) to też docieranie z informacją o marce, jej produktach lub usługach do osób, które są nimi zainteresowane.

Marketing szeptany powinien wywoływać pozytywne reakcje w użytkownikach i sprawiać, że będą oni chcieli informować swoich bliskich o ofercie danej firmy. Do czynności jakie wykonuje się w ramach buzz marketingu należą: dodawanie komentarzy w social mediach i oczywiście odpowiadanie na nie, dodawanie wpisów na forach, pisanie poradników, porad i udzielanie innych informacji, których potrzebują klienci.

Wszystkie te działania, mogą być dla firmy bardzo korzystne, ponieważ sprawiają, że jest ona bardziej widoczna dla użytkownika, więcej jest ona przez niego lepiej postrzegana. Zainteresowanie produktem klienta i zmotywowanie go do podjęcia o nim dyskusji, to jeden z głównych celów marketingu szeptanego. Oczywiście tych celów może być zdecydowanie więcej, wszystko zależy od tego co chce osiągnąć firma.

Jakie rodzaje marketingu szeptanego można wyróżnić

Jakie rodzaje marketingu szeptanego można wyróżnić?

Marketing szeptany można podzielić następująco:

  • Trendsetting – polega na współpracy z influencerem, który dzięki swojej popularności ustala trend na korzystanie z danej marki. Dzieje się to poprzez polecenie produktów przez osobę wpływową, która ma swoje zaufane grono odbiorców. Dzięki temu, że postrzegają ja oni jako osobę wiarygodną, polecane przez nią produkty, również są tak odbierane.
  • Product seeding – jest on w pewien sposób powiązany z trendesttingiem, ponieważ także opiera się na współpracy z influencerem, który dokonuje recenzji udostępnionemu mu produktowi. Dzięki takim działaniom klient może zobaczyć, jak działa produkt i czy jest on godny uwagi.
  • Cause marekting – to działania, które polegają na wspieraniu, ważnej dla grupy docelowej firmy, kwestii społecznej. Dzięki temu firma poprawi swój wizerunek i zyska w oczach odbiorców. Jednak jednym z ważniejszych pytań jakie mogą się teraz pojawić to jaki jest koszt marketingu szeptanego?

Koszt marketingu szeptanego

Marketing szeptany - jak wybrać agencję marketingową

Jaki jest koszt marketingu szeptanego? To pytanie nie ma jednej bezpośredniej odpowiedzi, ze względu na to, że składa się na niego wiele czynników. Każda agencja będzie miała swój własny cennik, jednak trzeba wiedzieć i pamiętać o tym, że dokładnie i rzetelnie wykonana praca ma swoją cenę. Koszt marketingu szeptanego będzie więc tym wyższy im więcej zaangażowania i czasu włoży w jego wykonania dana osoba. Jak można dowiedzieć się ze źródeł koszt marketingu szeptanego może wyglądać następująco od około 3000 do 4000 złotych miesięcznie przy 200 bądź 300 wpisach. Oczywiście kwoty te są tylko poglądowe, bo tak jak wcześniej już zostało to powiedziane, bardzo różnią się one między sobą.

Jak wybrać agencję marketingową?

Przy wyborze agencji marketingowej, trzeba zwrócić uwagę na pewne czynniki:

  • Portfolio – na początek warto zobaczyć czym może pochwalić się dana agencja, czyli jakie kampanie realizowała, z jakim skutkiem i tak dalej.
  • Efekty działań – można tutaj zobaczyć jakie efekty przyniosła firmom współpraca z daną agencją.
  • Doświadczenie – czyli wszystko to co udało się agencji do tej pory osiągnąć, czy otrzymała nagrody, w jakich konferencjach lub szkoleniach brała udział i tak dalej.
  • Opinie – jednym z lepszych sposobów, jest też sprawdzenie jakie opinie i rekomendacje posiada firma czy klienci są zadowoleni z jej działań i tak dalej.

Oczywiście istnieje wiele więcej sposobów na szukanie agencji, te są jednymi z najważniejszych, które powinno się wziąć pod uwagę.

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *