Jak NIE prowadzić kampanii marketingu szeptanego?

Marketing szeptany czyli jedna z najbardziej spontanicznych form komunikacji z adresatem. Dlaczego należy je traktować jako spontaniczne? To właściwie jedna z największych zalet tego narzędzia komunikacji. Powinno sprawiać wrażenie płynnego, nieplanowanego, a co najważniejsze naturalnego przekazu. O ile oczywiście jest prowadzone poprawnie…

 

Błędy popełniane w marketingu szeptanym

Jednym z największych grzechów marketerów jest właśnie pojmowanie buzz marketingu jako najprostszego kanału dotarcia do ich grupy docelowej. W związku z tym podejmują wyzwanie zajmowania się nim na własną rękę. Tymczasem niewybaczalnym błędem marketingu szeptanego są działania spamerskie, które nie mają z nim nic wspólnego. Kampania powinna mieć podobnie zresztą jak każda inna, ściśle dookreśloną strategię w tym przede wszystkim ustalone cele, grupę docelową i spójną formę budowania komunikacji. Działanie może być realizowane na bardzo różnym poziomie jakości. Dlatego już w pierwszym etapie niezbędne jest wsparcie agencji marketingowej specjalizującej się w działaniach SEO.

mamrketing szeptany

Przykłady najczęściej popełnianych błędów

Ta pozwoli uniknąć marce podstawowych błędów takich jak:

  • posty w przypadkowych wątkach – nie ma to nic wspólnego z umiejętnie prowadzoną kampanią buzz marketingu. Wrzucanie treści w przypadkowe miejsca może jedynie marce zaszkodzić,ale na pewno nie przyniesie jej żadnych korzyści wizerunkowych.
  • spamowanie treści – wrzucanie tekstu w typowo spamerskich wpisach, które nie są merytorycznym przekazem, a jedynie miejscem dla przypadkowych copywriterów na udostępnienie postów i zakończenie zlecenia możliwie najszybciej.
  • copy and paste – czyli powielanie tej samej treści w postach. To błąd, na który absolutnie nie powinien sobie pozwolić doświadczony copywriter, którego posty trafiają do określonej grupy docelowej. Grupy aktywnej na różnego rodzaju portalach tematycznych i jest to jedno z największych zagrożeń utraty naturalnego charakteru przekazu.
  • przestarzałe tematy – zarówno wątki, jak i artykuły czy przywoływane dokumenty powinny być „z najwyższej półki”. Przedawnione, archiwalne materiały nie są atrakcyjne dla samego czytelnika, a tym samym nie są tematami najbardziej poczytnymi w danym czasie. Komentarz pod postem czy też w materiale na blogu to kontynuacja, podtrzymanie zainteresowania top tematu sezonu.

Wbrew pozorom marketing szeptany, choć wydaje się czymś naturalnym, czymś z czym mamy do czynienia na co dzień – jest trudną sztuką budowania wizerunku brandu w sieci. To zadanie dla doświadczonych SEO z agencji specjalizujących się w tego rodzaju aktywnościach onlineowych. Każdy błąd może okazać się decydującym w zdemaskowaniu marki w sieci.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

1 myśl na “Jak NIE prowadzić kampanii marketingu szeptanego?

  1. Mam wrażenie, że marketing szeptany przeżywa renesans. Coraz więcej osób pyta o warunki takiej kampanii, jej wycenę i efekty. W domach mediowych jednak nadal to temat tabu. Wygląda to tak, jakby domy mediowe obawiały się takich kampanii, bo nie posiadają odpowiednich kompetencji do prowadzenia tego typu działań…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *