Google Ads jest reklamą w wynikach wyszukiwania lub w sieci reklamowej Google. Płaci się w tym przypadku za kliknięcie (PCC). Reklama ta w sieci wyszukiwania opiera się na wybranych słowach kluczowych. Jeśli internauta wpisze w wyszukiwarkę Google określone frazy, wyświetli mu się reklama. Musi być ona jednak dobrze zoptymalizowana. Reklama w sieci reklamowej wyświetla się z kolei na stronach partnerskich Google.
Facebook Ads w praktyce
Facebook Ads jest reklamą w social media. Nie opiera się na słowach kluczowych, ale na zainteresowaniach użytkowników czy ich zachowaniu w sieci. Pojawia się na urządzeniach desktop oraz w aplikacji mobilnej. Zaobserwować ją można na tablicy, w Marketplace, w wiadomościach w Messenger czy w stories.
Czym różnią się od siebie Facebook Ads i Google Ads?
Przede wszystkim Google Ads dociera do osób, które w aktywny sposób poszukują danych usług lub produktów. Facebook Ads są z kolei reklamami trafiającymi do osób, które nie szukają usług, ale mogą być nimi potencjalnie zainteresowane. Tak wynika z historii ich aktywności w mediach społecznościowych i w internecie.
Kiedy postawić na Google Ads?
Nie da się ukryć, że Google jest niekwestionowanym liderem reklamy internetowej. Ma szeroki zasięg działania i duże grono potencjalnych klientów. Google pozwala na tworzenie reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania oraz wizualnych w sieci reklamowej. Przy czym ta sieć obejmuje aż 98% wszystkich stron internetowych. Reklamy Google Ads dają równe szanse firmom. Na miejsce publikacji reklamy wpływa nie tylko zadeklarowana stawka za kliknięcie, ale i trafność samej reklamy.
Google Ads oferuje wiele formatów reklam. Do wyboru jest nie tylko reklama tekstowa czy reklama wizualna, ale i reklama produktowa, remarketing czy remarketing dynamiczny. W praktyce każda firma powinna znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.
Kiedy postawić na Facebook Ads?
Także i Facebook Ada ma sporo atutów. Pierwszym jest możliwość kierowania reklam do osób, które znajdują się w określonej sytuacji życiowej. W ten sposób rośnie szansa, że przekaz trafi do odbiorcy, który faktycznie daną ofertą może się zainteresować. Facebook jest zresztą nadal bardzo popularny. Tylko w 2019 roku korzystało z niego 16 milionów Polaków.
Reklamy Facebok Ads są bardzo atrakcyjne. Mają one charakter wizualny – można je zresztą uzupełnić o ciekawą grafikę czy film wideo. Dodatkowo koszty takich działań marketingowych nie są duże. Oczywiście biorąc pod uwagę skuteczność tych reklam. Podstawowa różnica między Google Ads i Facebook Ads tkwi w rodzaju targetowania. Wprawdzie oba serwisy pozwalają na kierowanie reklamy do określonych użytkowników, ale Facebook Ads działa o wiele szerzej. Pozwala na wybranie osób z danej lokalizacji lub takich, które mają x lat, są młodymi rodzicami, planują ślub itd.
Co wybrać – Google Ads czy Facebook Ads?
Sporo zależy w praktyce od rodzaju prowadzonego biznesu i celu, który ma zostać dzięki reklamie zrealizowany. Jednak wcale nie trzeba zrezygnować całkowicie z jednego systemu reklamowego na rzecz drugiego. Z powodzeniem można działać jednocześnie w Google Ads i Facebook Ads. Wystarczy to w odpowiedni sposób połączyć.