Uwielbiamy obdarowywać i być obdarowywanymi i to niezależnie od wieku. Dlatego w strategiach marketingowych zarówno wielkich korporacji, jak i dopiero debiutujących firm rozdawanie klientom prezentów odgrywa niemałą rolę. W działaniach biznesowych tego praktyki nigdy nie są bezinteresowne, a mimo to często spotykają się z entuzjazmem klientów. Czy warto rozdawać upominki w sektorze e-commerce? Znamy odpowiedź na to nurtujące wielu właścicieli sklepów internetowych pytanie.
Daj się poznać z jak najlepszej strony
Upominki, które rozdajemy w handlu internetowym rzadko są bezimienne. Dlatego tego typu praktyki pozwalają budować markę i lojalność klientów. Poczucie wdzięczności i zaufania wywołane niewielkim upominkiem może zaowocować zdobycie stałe klienta. Dlatego najlepiej sprawdzają się gadżety codziennego użytku lub takie, które wymagają nieustannej interakcji ze strony obdarowanego. Dzięki nim odbiorca będzie miał ciągły kontakt z naszym logiem.
Od relacji sprzedaż się zaczyna
W gąszczu internetowych sklepów trudno jest się wyróżnić. Jednak niespodzianka w formie upomina na etapie finalizacji transakcji pozwoli klientowi na obudzenie pozytywnych emocji względem naszego sklepu. Dzięki temu użytkownik przestanie patrzeć na nasz brand jedynie przez pryzmat ceny. Będzie również czuł coś w rodzaju zobowiązania, żeby kolejnych zakupów dokonywać właśnie u nas. I jeszcze jedno, prezent w formie niespodzianki pozwoli nam zwrócić uwagę klienta, dzięki czemu będzie on dłużej pamiętał o naszej ofercie.
Prezent za opinię
Obdarowywanie klientów sklepów internetowych prezentami to też świetny sposób na to, żeby pozyskać ambasadorów marki, którzy będą polecać naszą witrynę innym. Wystarczy, że do upominku dołożymy personalizowany bilecik z prośbą o rekomendację, a część odbiorców z pewnością w ramach podziękowań za prezent odwdzięczy się wpisem na forach lub portalach opiniotwórczych, polecającym nasza markę.
Zarabianie przez dawane
Wbrew pozorom przekazywanie klientom prezentów nie ma nic wspólnego z rozdawnictwem. Hojność i sprawianie klientom drobnych przyjemności w formie upominków będzie postrzegane, jako działanie altruistycznie, niekoniecznie nastawione na zysk, dzięki czemu użytkownicy będą chętniej korzystali z naszej oferty. Dobrze zaplanowana polityka prezentowa pozwoli nie tylko zyskać nowych odbiorców, ale również zachęcić tych, którzy kupili u nas w przeszłości do złożenia kolejnego zamówienia. Prezenty mogą być niezwykle skutecznym sposobem na budowanie lojalności oraz wiarygodności naszego sklepu online w oczach internautów.