Czy grafika na stronie internetowej ma znaczenie?

Prowadząc własną witrynę, należy zadbać o wiele aspektów. Liczy się bowiem nie tylko treść, ale i grafika na stronie internetowej. Jej umiejętne wykorzystanie może przynieść marce wiele korzyści, takich jak chociażby większy ruch z wyszukiwarki.

Co ma znaczenie w przypadku firmowej strony?

Wielu początkującym przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, co powinna zawierać strona internetowa? Przede wszystkim ciekawą i merytoryczną treść, która zaprezentuje samą markę, jak i jej produkty bądź usługi. Ważna jest również przejrzysta budowa, a także grafika na stronie internetowej. Jest to bardzo ważny element każdej witryny, przy czym nie wszyscy wiedzą, że dzięki niej można przyciągnąć ruch z wyszukiwarki grafiki. Stanie się tak, jeżeli obrazy zostaną zoptymalizowane pod SEO.

Grafika na stronie internetowej – skąd ją pozyskiwać?

Co ma znaczenie w przypadku firmowej strony

Najlepszym rozwiązaniem zawsze jest oczywiście opracowywanie grafiki we własnym zakresie. Nie wszyscy mają jednak taką możliwość i umiejętności. Taka opcja wymaga bowiem samodzielnego wykonywania zdjęć czy też infografik. Niezbędny jest wtedy jednak odpowiedni sprzęt fotograficzny oraz dodatkowe nakłady czasowe. Z kolei zamówienie grafiki wiąże się z kosztami. Istnieje na szczęście alternatyw dla obu rozwiązań. Grafika na stronie internetowej może pochodzić z banków zdjęć, takich jak Pixabay, Fotolia czy Freepic.

Optymalizacja grafiki

Jak już wspominano, grafika może przyciągnąć ruch z wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, że Google nie jest w stanie rozpoznać treści obrazów, które znajdują się na witrynie, a jedynie wyłapać ich obecność. Aby grafika na stronie internetowej była w stanie generować ruch, koniecznie jest zoptymalizowanie pod SEO. W przeciwnych razie pozbawiamy serwis możliwości pozyskania użytkowników wyszukujących określone produkty za pośrednictwem zdjęć.

Wielkość grafiki też ma znaczenie

Warto również wspomnieć, że ważne jest nie tylko to, co przedstawia grafika, ale również jej rozmiar. Trzeba bowiem wiedzieć, że większe obrazy mogą znacznie wydłużyć czas ładowania strony. Jaką zatem wielkość powinna mieć grafika na stronie internetowej? Im mniejsza, tym lepiej, jednak nie można dopuścić do tego, aby obraz stał się nieczytelny. W większości przypadków rekomendowana wielkość wynosi 150-200 KB. Jeżeli konieczne jest wrzucenie większej grafiki, wówczas warto celować w plik z rozszerzeniem.png zamiast.jpg. Czas ładowania strony będzie wówczas krótszy.

Optymalizacja grafiki

Nazwij swoją grafikę

Aby skutecznie optymalizować grafikę pod SEO, nie można pominąć kwestii jej nazwy. Ta nigdy nie powinna być przypadkowa. Nazwa obrazu jest kluczowa dla robotów wyszukiwarki, a także dla samych użytkowników. Powinna ona wskazywać, co znajduje się na obrazie oraz zawierać słowa kluczowe. Dodatkowo grafika na stronie internetowej będzie się lepiej prezentować z krótkim opisem.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *