Mocne słowa. Marketing szeptany, kiedy sprawdza się najlepiej?

Marketing szeptany to nie tylko bazowanie na pozytywnych opiniach klientów o Waszym produkcie, ale też budowanie relacji. Taka forma prowadzonych działań promocyjnych jest efektywnym elementem wspierającym sprzedaż, nie wymagającym inwestowania dużych nakładów finansowych w naszą kampanię marketingową. Jednak kampanie oparte o marketing szeptany sprawdzają się najlepiej, kiedy spełniają kilka istotnych kryteriów.

Statystycznie opinii o produktach poszukuje aż 9 na 10 konsumentów. Marketing szeptany jest, więc niezwykle ważnym ogniwem strategii rozwoju marki, a jego odpowiednie wykorzystanie może generować spektakularne zyski.

Postaw na interakcje

Wbrew pozorom buzz marketing to nie tylko rozpowszechnianie pozytywnych opinii o naszej usłudze lub produkcie, ale budowanie wiarygodnych relacji. Dlatego publikowane komunikaty trzeba pod względem formy  i treści dostosować do naszej grupy docelowej.

Przede wszystkim wiedza

Skutecznie prowadzone działania z zakresu marketingu szeptanego powinny być oparte na kompleksowej wiedzy na temat naszej firmy i branży. Przygotowanie merytoryczne pozwoli błyskotliwie odpowiedzieć na każde pytanie użytkowników, co zbuduje wiarygodność naszej marki. Warto również mieć podstawową wiedzą na temat konkurencji, co pozwoli nam bardzo precyzyjnie określić naszą strategię i cele.

Monitoring kluczem do sukcesu

Podczas prowadzenia kampanii marketingu wirusowego, nie możemy ominąć aspektu monitorowania opinii i komentarzy. Przydatne w tym zakresie będą profesjonalne narzędzia, które pozwolą nam reagować na sytuacje kryzysowe i uniknąć przejawów hejtu. Za sprawa stałego śledzenia tendencji i analizy danych nieustannie mierzymy też efektywność, dzięki czemu możemy na bieżąco modyfikować strategię.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *