Kampania eRzecznika, a prowadzenie firmowego bloga

eRzecznik, to osoba reprezentująca markę, jej rolę można rozumieć różnorako. Jest to specjalista do spraw obsługi klienta na czacie firmowym. Może być też ambasadorem marki na zewnątrz – reprezentować ją na forach, w mediach społecznościowych, odpowiadając na pytania internautów odnośnie oferty. Może również prowadzić marketing szeptany i pojawiać się wszędzie tam, gdzie mówi się o produktach lub usługach marki. Powinien dbać o to, żeby pojawiły się tam pozytywy, tłumaczyć  klientom, jakie są zalety produktu i dlaczego warto go kupić. ERzecznik robi to jednak zupełnie otwarcie, nie ukrywa, że reprezentuje markę, w tym tkwi jego siła i efektywność jego działań.

Dlaczego warto mieć eRzecznika?

Taki ambasador marki ma wiele funkcji i może być bardzo skuteczny. Przede wszystkim, wpływa na prestiż firmy, bo skoro ma ona swojego reprezentanta, to znaczy, że jest firmą otwartą na klienta, wychodzącą mu naprzeciw, troszczy się o swoich odbiorców. Po drugie – dba o Twój pozytywny wizerunek w przypadku negatywnych komentarzy, wpadek, czy działań konkurencji. Po trzecie – może tłumaczyć klientom zawiłości oferty, odpowiadać na ich pytania.

Często klienci nie chcą pisać, czy dzwonić do firmy, albo tym bardziej zostawiać swoich danych w formularzu kontaktowym. Obawiają się, że ktoś potem będzie ich nagabywał albo że taki kontakt z ich strony jest zobowiązujący, a oni jeszcze wcale nie są zdecydowani. Chcą się dowiedzieć więcej, ale anonimowo. I tutaj eRzecznik jest idealnym wyjściem, klient pisze na czacie, czy za pomocą mediów społecznościowych, podaje tylko te dane, które chce podać, a pyta o wszystko, co go nurtuje. Niezobowiązująco, ale mając pewność, że ktoś nie wprowadzi go w błąd, że to nie są jakieś internetowe plotki, tylko oficjalny przedstawiciel marki.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blog to jest bardzo duża korzyść zarówno dla firmy, jak i dla klientów, czy po prostu potencjalnych odbiorców. Firma ma możliwość opisania różnych szczegółów ze swojej oferty, wyjaśnienia różnic między swoim produktem a produktami konkurencji. Można w ten sposób udzielać porad, dzielić się wiedzą i uchodzić za eksperta w swojej dziedzinie. Dla konsumentów to nieocenione źródło wiedzy, nie znając się na branży, mogą łatwo zostać wprowadzeni w błąd, mogą nie potrafić podjąć decyzji, bo nie wiedzą, jak używać produktów. Czytając bloga, mogą zyskać pewność, jakie są ich potrzeby i dokonać bardziej świadomego wyboru, a poza tym dosiedzieć się czegoś nowego. Dziś wiedza jest bardzo ceniona i potrzebna. Dlatego blog to świetny sposób na promocję. Prowadząc go, również zyskujesz, ponieważ możesz lepiej wypozycjonować swoją stronę, wplatając w artykuły słowa kluczowe dla Twojego biznesu.

Jak blog może wpierać działania eRzecznika?

I wzajemnie. Jak eRzecznik może wpierać bloga? Bo to również działa w obie strony. Nasz ambasador może podczas rozmów z klientami odsyłać ich do bloga, wspierając w ten sposób swoje słowa artykułami eksperckimi. Zawsze na blogu jesteśmy w stanie opisać więcej szczegółów, więc nie musi wchodzić w zbyt obszerne opisy. Jeżeli czegoś nie wie, również może na szybko przeczytać, lub odesłać klienta do bloga.  ERzecznik może również wklejać i promować linki do kolejnych artykułów w różnych kanałach, w których się porusza. Blog natomiast może wpierać działania eRzecznika, zapraszając w swoich artykułach do kontaktu z nim i zadawania mu pytań.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *